Thursday, February 5, 2009

97
ΠΕΡΝΑ(Σ) με κόκκινο

στον Διονύση (για χθες!) Χρόνια Πολλά! :)
Το ένα του μάτι διέλαθε
σε σκοτεινά λαγούμια
εκεί που οι μέρες βρίθουν
μετανάστες πόθους
με τ’ άλλο ατένιζε το φως, κουρτίνα
αργοσάλευτη που εμπόδιζε το χρόνο
– μόνο ως εδώ˙ γιατί μακριά
ακόμα και το βλέμμα
ζυγιάζεται επικίνδυνα στον άνεμο –
είναι η περιέργεια ένα τσούρμο μοιραίες
γυναίκες και λωποδύτες άπληστοι
όπως συμβαίνει δηλαδή και στη ζωή:
χάος κάτω απ’ τα πόδια σου
κι η θάλασσα ως τη μύτη.



Τη νύχτα είδα στον ύπνο μου
τον Σταύρο να πετάει
- ερχόταν από άλλη ζωή
διηγούνταν το χαμόγελό του -
γεμάτος δώρα και τα φόρτωνε
ασυγκράτητα στην έκπληξη
της φλεβικής μου μέρας.

Οι αγέρηδες είχαν ισιώσει
τα μισά μαλλιά του
τ’ άλλα μισά
σγουρά κατρακυλούσαν
στους δικούς μου ώμους
κι όταν ξύπνησα
με είδα στον καθρέφτη τού αύριο
γυμνή σ’ ένα λιβάδι ασφοδύλια
- στο βάθος η Ακρόπολη
υπό τις οδηγίες τού Φειδία
οι δούλοι κουβαλούσαν μάρμαρο
κι οι καλλιτέχνες έβαφαν αιώνες.

Από ένστικτο παραμέρισα τη σύμπτωση
κρατούσα και το νου μπαλόνι
από τον σπάγγο – βιαζόταν
να γυρίσει σπίτι του
αίφνης θυμήθηκε δουλειές
που 'χε παραμελήσει.

Τα νύχια μου βαμμένα με το αίμα
της απόστασης.

12 comments:

Ignis said...

Και τα δικά μου, στον Υδροχόο (άλλος κανείς;;;; όποιος είναι να σηκώσει το χέρι του, βλέπω!!!) των δυνατών ποιημάτων και των εντυπωσιακών σχολίων,
για μια εμπνευσμένη και ωραία ζωή


ΥΓ. Νανά, άλλο ένα τέλος-κατακλείδα που χαράζει. Αυτό μου αρέσει στα ποιήματα, να μπορούν να σημαδεύουν την μνήμη κάποιοι στίχοι.
Και αυτό που μένει, ανεξίτηλο. Σε πείσμα της λήθης των λέξεων.

eraser said...

Και απ' ότι καταλαβαίνω από τις "παρενθέσεις" της Νανάς, είσαστε γεννημένοι την ΙΔΙΑ μέρα, αυτό κι αν είναι σύμπτωση !
Διπλές ευχές λοιπόν, και στην Ίγκνις και στον Ριτέρν: να είστε καλά και εμπνευσμένα ευτυχισμένοι, ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ σε όλους τους τομείς!

Εγώ, Νανά είμαι τοξότης: 7 Δεκεμβρίου, θα μου γράψεις ένα ποίημα κι εμένα;! :)

Τώρα, εδώ που τα λέμε Νανά, με τις ευχές και τα τραγούδια, "ξεχνάμε" να αναφερθούμε στα έξοχα ποιήματά σου. Άλλο ένα που "χαράζει", όπως λέει και η Ίγκνις. Μας απογειώνεις!

Καλημέρες σε όλους τους... "κηπουρούς"! :)

onlysand said...

IGNIS & ERASER* :)

καλημέρα στους δύο πρωινούς - "κηπουρούς" χαχα
χαίρομαι που ανανεώνετε τον 'κήπο' μας ;)

*οκ, ζήσε Μάη για τον ...Δεκέμβρη - γιατί όχι;... ;)
Με την ευκαιρία - απ' το στόμα μου το πήρες! - όσοι ...πρόθυμοι, μας γράφετε την ημερομηνία (μόνο!;) των γενεθλίων σας

έξω ...ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει! ;)

the_return said...

Νανά μου, σ' ευχαριστώ για το εξαιρετικό ποίημα!

Τελικώς είναι λάθος ο ... Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας. Έχει την εντύπωση κανείς ότι τα οχήματα θα πρέπει να περνάνε πάντα με ...κόκκινο!

Εξ άλλο το κόκκινο είναι βασικό χρώμα της ζωής και της δράσης, και παραπέμπει σαφώς στην κίνηση, ενώ το πράσινο φανερώνει μάλλον χαλάρωση και αναμονή!

Συνεπώς, κάποιος μας τα έχει διδάξει..."ανάποδα" στη ζωή, και η ποίηση κατά κανόνα είναι ένας τρόπος για να ανακτούμε τα ..σωστά και να "ερχόμαστε στα ίσια" μας!

Και πάλι ευχαριστώ!

Και από μένα χρόνια πολλά στην συνεορτάζουσα Ignis!

nyxterino said...

"Τα νύχια μου βαμμένα με το αίμα
της απόστασης":

όταν η ποίηση "συγχρονίζει" την ανάσα της με τη δική μας.

απλά, έξοχο.

Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες!!

meril said...

Έχω την εντύπωση πως η εκπληκτική σου γραφή θα ευχαρίστησε το φίλο όπως όλους εμάς που απολαμβάνουμε τα δώρα σου....
Μου άρεσε η κίνηση του ποιήματος η θεατρικότητά του το φινάλε

Υ.Γ. Με τούτα και με κείνα μπήκαμε μου φαίνεται στη διαδικασία όλοι να περιμένουμε δώρα.....

onlysand said...

My RETURN & ΑΡΙΑΔΝΗ :)

θερμά σάς ευχαριστώ για όλα τα κολακευτικά που ακούραστα 'εκτοξεύετε' (ΚΑΙ στον 'κήπο') - όχι λιγότερο χαίρομαι, βέβαια, για το γεγονός ότι τόσα χρόνια/μήνες βαδίζουμε παράλληλα συναντώμενοι - επάλληλα και επαναλειπτικά σ' ένα μικρό θαύμα που ενισχύει την 'αόρατη' μεν - αλλά και προπαντός - ανιδιοτελή φιλία μας. Είναι μεγάλη 'ιστορία' αυτό.

onlysand said...

MERILou :)

τα ίδια ισχύουν και για σένα, Χαμηλόφωνη Αισθαντική

απλώς, σε άφησα 'τελευταία', γιατί εκτός από τη ...διαδικασία, έχεις μπει και στη 'σειρά' - τα δώρα είναι αμφίδρομα, ξέρεις - σε/μας περιμένουν εκπλήξεις ;)

Όμορφο βράδυ σε όλους τους 'κηπουρούς' (πολύ μ' άρεσε αυτό!;)

markos A said...

Καλημέρα Νανά και φίλοι/ες

μου φαίνεται πως ο Eraser έχει δίκιο Νανά. Κι εγώ έχω την επιφύλαξη ότι τα ποιήματά σου πάνε 'χαμένα' κατά κάποιο τρόπο, περισσότερο επειδή ο "Κήπος" είναι νεότευκτος και τον εγκαινίασες με καινούργια ποιήματα που θα άξιζαν πολύ μεγαλύτερης προσοχής. Φοβάμαι, δηλαδή, ότι περνάνε σαν νεράκι, ενώ πρόκειται για πλούσιους καταρράκτες που σαρώνουν, για δύο από τα πιο δυνατά και τα καλύτερά σου.
Ίσως "φταίει" και το ότι συνέπεσαν με τα γενέθλια των φίλων;
Δεν ξέρω τι να προτείνω, ίσως να τα ανέβαζες και στην "Άμμο";

Τις ευχές μου να στείλω κι εγώ στους Ίγκνις και Ριτέρν: μια φωτεινή ζωή με υγεία, ευτυχία και δημιουργικές εμπνεύσεις! :)

onlysand said...

Γειά σου MARKOS :)

σ' ευχαριστώ για τα επαινετικά σου λόγια - αν και με φέρνουν σε 'δύσκολη' θέση... ;)

Ε, σε μια τέτοια 'επέτειο' όπως τα γενέθλια, δεν άξιζαν τα καλύτερα;! ;)
Από μια μεριά έχεις δίκιο: σε περίπτωση έκδοσης, π.χ., άντε να τα συμμαζεύεις... ;) Αλλά, να τα 'ανεβάσω' και στην 'άμμο', δεν νομίζω...

Δεν θα είναι όμως μόνο ποιήματα εδώ. Θ' ανεβαίνουν διάφορα, 'ελαφρά' θέματα, ζωγραφιές και φωτο, 'ταξίδια' και ταξίδια, κουίζ, χρηστικά κ.λπ.

Προς το παρόν, παύση στον 'κήπο' - απόψε, αν προλάβω: καινούργιο ποστ στην 'άμμο'.

Και πάλι σ' ευχαριστώ για την 'έγνοια', να είσαι καλά :)

Καλημέρες ~ καλησπέρες σε όλους! :)

Καπετάνισσα said...

Ν' αφήσω κι εγώ το στίγμα μου.
29 Μαρτίου, οκ?
:)

Βουτώ ολόκληρη στο κόκκινο που μαρτυράς κι αφήνω στάλες πίσω μου σημάδια.

Ροδοπέταλα στα δάχτυλά σου σαν γράφεις.

onlysand said...

ΚΑΠΕΤΑΝΙΣΣΑ :)

τι γυρεύει ένα περιβόλι ολάνθιστο μέσα σε 'κήπο' ταπεινό - κι αφήνει άλικα σημάδια;

Αχ, τι καλά που άφησες το στίγμα σου, Κριαράκι της φωτιάς! (ή του αέρα;! :)

Παρακαλώ για μήνυμα κι από τους άλλους φίλους συν-κηπουρούς!... ;)

εν ολίγοις: πότε είναι τα γενέθλιά σας, πουλάκια μου

Όμορφη Κυριακή στους κήπους της καρδιάς σας! :)