Friday, April 24, 2009

87 ~ Ζωή ...ταχεία

από Γιωτούλι

Παίρνω την πρώτη ταχεία μήπως και διώξω ό,τι κακό κατοικεί μέσα μου.
Είπα να βγάλω αυτή τη φορά το γιασεμί από το στόμα μου για να μη βρω στόχο.
Μάταια όμως.
Κινούμενος στόχος - και πάλι με βρήκα.
Ωραία που 'ναι τα λάθη. Πολύτιμοι θησαυροί για το δρόμο. Και φλύαροι.
Κόμπος η φωνή μου.
Στόχος η ψυχή μου που συνεχώς την πετυχαίνεις.
Δεν φεύγω απόψε όσο και αν επιμένεις. Ήρθα για να μείνω. Για να ξυπνήσουμε μαζί σε ένα σκέτο πάτωμα όπως όταν κοιμόμασταν παιδιά στο χωριό.
Θυμάσαι...
Τότε που δεν ξέραμε τι θα πει χρόνος...
Δυσβάσταχτο το Α(πουσία) σου, γιασεμάκι μου.
Σε βλέπω... σου τραγουδώ

«Καλή σου μέρα αν ξυπνάς καρδιά μου
και άμα τα μάτια σου κοιτάνε τα δικά μου
κοίτα καλύτερα είσαι στην αγκαλιά μου.»

Αθόρυβη η αγάπη μου όσο το περπάτημα της πασχαλίτσας που μου έβαλες στο χέρι.

Ματωμένη καρδιά, όμορφο χρώμα που έχεις.
Κρίμα που έχεις μόνο έναν θεατή.
Κρίμα που δεν θα δουν σε λίγο το ουράνιο τόξο σου, το άσπρο άνθος που θα βγάλεις, μόλις αρχίσεις να γίνεσαι λίγο ροδαλή, όπως τα μαγουλάκια του μωρού όταν τα ζουλάς.
Νόστιμη που είσαι... Σαν τη φράουλα στη ζάχαρη.
"Το μυστικό της συνταγής σου;" τη ρωτάω.
"Είχα κρατήσει λίγο από το χρώμα της προηγούμενης πληγής. Αυτό είναι το μυστικό μου", λέει η καρδιά.

Κι αν δε σου χαρίζω την πλήρη αλήθεια είναι γιατί είναι γήινη και δεν τα 'χω καλά με τη γη. Κι ας είμαι από δώ όπως και συ, γιασεμί μου.

13 comments:

voul-voul said...

Πολύ όμορφα γράφει το Γιωτούλι :)

έτσι γλυκόπικρα και νοσταλγικά, και συγχρόνως τόσο "ρεαλιστικά"

Νανά, η γενναιοδωρία σου έχω καταλάβει πως θέλει να προβάλλει τους φίλους και όχι εσένα...

Άλλο ένα υπέροχο ταξίδι με την "Ταυτότητα" στην 3η "Άμμο" !

Καλησπερα, αγαπητοί Συν-Κηπουροί! :)

akb8862 said...

" Δεν θέλω να συγκατοικήσω πια
με επιθυμίες δημοφιλείς
ούτε να χρεωθεί
ως συνέχεια η αρχή
και το οκνηρό μου πνεύμα
καινούργιες σκέψεις για παιχνίδια
να απαιτήσει."...Ναι τούτη πρέπει να ναι η " Ταυτότητα" & χωρίς "κουκούλες" & όλα διάφανα & διαυγή σαν και τούτο το ποίημα γι` αυτό & γω πάω απόψε να δω την ταινία: " Πάντα μόνος" & αύριο το πρόγραμμα έχει θέατρο.

Η καλύτερη (επ-)ΑΝΑ(σ)ΤΑΣΗ του Άνω Θρώσκοντος είναι μόνο η Τέχνη. Δεν είναι τυχαίο ότι τα θέατρά μας άρχισαν να γεμίζουν κόσμο. Το παν οι ειδήσεις πρόσφατα.

Τρέχω λοιπόν & γω μόνο μπροστά & "Παίρνω την πρώτη ταχεία μήπως και διώξω ό,τι κακό κατοικεί μέσα μου."

Να σαι καλά,Νανά μου & όλοι. Αναστήθηκα & αναβαπτίστηκα από την βουτιά στην δροσερή γραφή σου!

Καλό Σ/Κ σε όλους.

eraser said...

Δεν ξέρω αν φταίει η ουζοποσία στον ήλιο, και τα βλέπω όλα τόσο τέλεια! :)
και τα ποιήματα και τα "πεζά" και τις μουσικές και την καινούρια "Άμμο"

Νανά, είσαι υπέροχη, και το Γιωτούλι επίσης (γράφει υπέροχα) και ο Άλεξ είναι καταπληκτικός τύπος, ανερχόμενος! (τον ζηλεύω για τα σχόλιά του, γι' αυτό!)

Γεια σας Κηπουροί αγαπητοί!

υπέροχο Σ/Κ σε όλους

υ/γ. πού είναι η Ίγκνις με τα όμορφα λουλούδια και τους μελαγχολικούς στίχους;...!

το βράδυ δεν έχει έξοδο, έχει μελέτη. Νανά, μας "έκλεισες" τα σχόλια στον "Φλοίσβο", αλλά να σε απολαμβάνω δεν μπορείς να μου απαγορεύσεις! ;)

akb8862 said...

eraser, Χαλάλι σου! Χριστός Ανέστη & να σαι καλά, το ίδιο & για όλους & την voul-voul, ιδιαιτέρως.

onlysand said...

VOUL-VOUL :)

Ναι, κι εμένα μ’ άρεσε το κειμενάκι που έστειλε το Γιωτούλι – όπως, όμορφα, τα λες :)

Μου δίνεις την ευκαιρία να ξαναπώ: δεν είναι πως θέλω «να προβάλλω τους φίλους»˙ αλλά, εμένα, γιατί να με προβάλω; (Δεν φτάνει που …’γράφω’;!;) Κι αν έχω χορτάσει από τα επαινετικά σας λόγια!... (Να …ξεκουραστείτε κι εσείς ;)
Τα σχόλια είναι ανοιχτά: ή σε ποστ κοινού ενδιαφέροντος (όπως το επόμενο, που θ’ ‘ανέβει’ με τον …αυτόματο απόψε), ή σε πιο ‘άγνωστα’ γραπτά που έχω τη χαρά να υποδέχομαι στο ταχ/μείο μου, για να καλλιεργούμε καινούργιες …’ποικιλίες’ στον ‘κήπο’ :)

Να είσαι καλά, ευγενικό κορίτσι! :)

onlysand said...

ΑΛΕΞάκι-‘αδελφάκι’ :)

Κι εγώ σε ζηλεύω (όπως ο Eraser),
που η ψυχή σου βγαίνει «…να ποτίσει το χαρτί με λέξεις»

η αγάπη και η καλοσύνη δεν πάνε ποτέ χαμένες. Κάνουν καλύτερο άνθρωπο αυτόν που τις λαμβάνει, και ευλογούν εσένα που τις προσφέρεις.
Σ’ ευχαριστώ που με 'διαβάζεις' και που ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ! :)

Υ/γ. 1 Ααα, πόσο συμφωνώ (για την Τέχνη)! Απλούστατα: είναι λ υ τ ρ ω τ ι κ ή !

Υ/γ. 2 πες μας για το «Πάντα μόνος» - η κριτική δεν το υποδέχεται με ενθουσιασμό... ;)

onlysand said...

ERASER! ;)

Εμ, ήταν να χάσεις τέτοιο …ήλιο;! (Μη …στενοχωριέσαι: το ουζάκι πάει …‘ασορτί’! ;)
Κι εγώ τον χάρηκα χθες στο ύπαιθρο. Και τώρα, φεύγοντας απ’ τον ‘κήπο’ μας, πάω για φυτέματα, ποτίσματα κ.λπ. κηπουρικές εργασίες (μόνο στη βεράντα, δυστυχώς…)
Πάντα έτσι όμορφα να περνάς και να κερνάς! (αισιοδοξία, ευωχία, και λοιπά …τονωτικά!)

Να μην ξεκουραστεί λίγο και η Ίγκνις; Πάντα με γεμάτες αγκαλιές καταφθάνει, δεν έχεις παράπονο!... (Μεταξύ μας, κι εγώ την περιμένω πώς και πώς!...:)

Όσο για τις ‘απαγορεύσεις’ – ΛΑΘΟΣ το εκλαμβάνεις! - μην το ξαναπείς! Μου φέρνουν, γενικά, …αλλεργίες!…

akb8862 said...

"Μόνο στην αδικία απέναντι είμ’ εντάξει
στεγνώνω δάκρυα στον ήλιο
με την άφεση που μοιάζει αμαρτία
κι ο μορφασμός περνιέται για χαμόγελο"

Να γιατί επιμένω ,Νανά & μόνο χαστούκια Αγάπης ρίχνω & μόνο για το καλό, σε όσους δεν θέλουν να συνέλθουν & να δουν το απλό!

Πολύ κακό μαζεύτηκε στον Πλανήτη. Ε, δεν λέει! Ας κάνουμε την διαφορά,εμείς. Μπορούμε & να ελπίζουμε & αν δεν έχουμε & μια καλή κουβέντα & έναν λόγο παρηγοριάς σε έναν άστεγο , σε έναν σύγχρονο κατατρεγμένο πρόσφυγα κλπ από το περίσσευμα της ψυχής μπορούμε να πούμε...

Δεν πειράζει που "ζηλεύετε" γιατί είναι από αγάπη που τη νιώθω & δεν κάνει κακό. Ευλογία Θεού είναι & σας ευχαριστώ από καρδίας.

Για κείνους που πραγματικά ζηλεύουν & φθονούν πρόβλημά
τους. Κείνοι φέρουν πάνω τους το κακό & το κακό λέει ο π. Παΐσιος από μόνο του καταστρέφεται καθότι εξ `ορισμού εμπεριέχει την αυτοκαταστροφή του...

Και τι να φοβηθώ δηλ! Μόνο να ανέβω μπορώ. Η κάθοδος τελείωσε.Έχω από τον ΙΟΥΛ του 08 δει πολλαπλώς τον Χριστό Φαντάρο...άρα έχω πάνω μου το σταυρό και αφού το λέει & ο π. Παΐσιος ότι είναι ο μόνος που σώζει ,ε ! δεν με πιάνει μάτι! Άρα να ναι καλά & να ΜΗΝ τους βγουν & τα δυο τους μάτια & μόνο την ΑΓΑΠΗ μου να χουν,όσοι όντως & ΑΝ φθονούν.

Η Αγάπη τσάμπα είναι εξάλλου δεν κοστίζει να την δίνουμε & σε όσους μας φθονούν ( ΑΝ υπάρχουν τοιούτοι) μπας & συνέλθουν & βγουν από το "εγώ" τους & έλθουν στο "ΕΜΕΙΣ".

Για το " Πάντα Μόνος" πρόσθεσα 2 βιντεάκια σήμερα με ενημέρωση που έκανα στο τελευτ. μου ποστ στο Νο 2 μπλογκ μου ( μπορείτε τα δείτε). ΜΙΛΟΥΝ από μόνα τους. Όλος ο κόσμος βγήκε βουρκωμένος από το σινεμά.

Τόσο ρεαλισμό & τρυφερότητα συνάμα δεν ξανάδα. Και στο τέλος να λέει πως "η ταινία είναι αφιερωμένη στους θεατές της".

Κοσμογονία πραγματική Νανά μου στα θέατρα & στους κιν/φους φέτος!

Να γι `αυτό μια μανδάμ σήμερα από την "Κολλημένες" Πολιτείες...βγήκε στις ειδήσεις & έδωσα άλλη οδηγία μεγαλαδελφίστικη :" Λόγω φόβου πανδημίας για την γρίππη των Χοίρων μην πηγαίνετε στις εκκλησίες ,στα σινεμά & τα Θέατρα"! Να μην πάει αυτή!Εγώ κάθε μέρα εκεί θα μαι!

Να ποιαν (επ-)ΑΝΑ(σ)ΤΑΣΗ του Άνω Θρώσκοντος φοβούνται! Γρίππη των χοίρων την λεν τώρα!

Λοιπόν ,φιλια σε ΟΛΟ τον καλό κόσμο.

Από αύριο πια! Καλή βδομάδα μας.

voul-voul said...

Έχεις δίκιο ΑΛΕΞ: έτσι κι αλλιώς, η ζωή είναι πολύ μικρή για να τη χαραμίζουμε με… μικρότητες

Το μυστικό βρίσκεται νομίζω, στη μετατροπή του "εγώ" σε "εμείς" (έχει γίνει τόσο δύσκολο στις μέρες μας!)...

Καλή και όμορφη βδομάδα σε όλους τους εκλεκτούς φίλους συν-κηπουρούς! :)

akb8862 said...

Ναι όντως voul-voul...έτσι είναι πολύ ωραία τα λες. Καλή σου βδομάδα &σε σένα.

Έκανα 2 λάθη καθότι είμαι γκαβό,γι` αυτό & επανήλθα! Το χουμε πει αυτό & άλλοτε! Το παραπάνω κείμενο το συνχολίασα Νανά σαν να ταν δικό σου. Τώρα είδα πως είναι από το Γιωτούλι μας. Να του πω τα συγχαρητήρια. Ευτυχώς που το είδα βιωματικά & ίσως αυτό ακόμη με σώζει...Τα συγχαρητήρια μου έστω & τώρα.

Να σου πω Νανά & μη γελάς (σε βλέπω!)πήγα στο προφάιλ μου να σας βάλω σε αυτά τα μπλογκρολς κλπ...διοτι έχω μερικά,αλλά τα "βαλα" μέσω των μπλογκς άλλων ( είχε ένα κουμπί εκεί πάτησα & γω & κάποια μπήκαν τεσπά...Όπου βρω εγώ κουμπί πατάω κι ο,τι βγει!).

Πήγα σήμερα που λες να το κάνω επιστημονικά & με τις οδηγίες που έλεγε το μαραφέτι( αν & δεν ξέρω με ποια σειρά & πώς πρέπει να μπουν αυτά που θες πρώτα κλπ). Τι πάτησα ο έρμος δεν ξέρω και χάθηκαν όσα πρόσθεσα!

Σορυ που δεν σε έχω σε τέτοια προβολή αλλά όταν θα πάρω μπρος τότε ποιος θα με φτάνει! Γενικώς τα μπλογκς μου χρειάζονται ένα γενικό αισθητικό λίφτινγκ μα το αφήνω για καλύτερες μέρες.

Καλό βράδυ.

Ignis said...

Πολύ πολύ γλυκό ήταν...τώρα το διάβασα συγχωρήστε με

Εδώ είμαι Eraser μου, εγώ και οι μελαγχολικοί μου στίχοι που μακάρι να μπορούσα να απαλλαγώ από δαύτους...όλα δυστυχώς έτσι τα φιλτράρω, ποτέ στην ζωή μου δεν μπόρεσα να αποδεχθώ την επιφάνεια των πραγμάτων. Σκάβω σκάβω σκάβω μέχρι να βρω αιτία για θλίψη, αφορμή για ταρακούνημα βεβαιοτήτων, για ματαίωση του παρουσιαζόμενου-προσφερόμενου, για αποδείξεις αυταπάτης. Ποτέ δεν πιστεύω ό,τι μου δίδεται, πιστεύω ΜΟΝΟΝ ό,τι μπορώ να αποδείξω (χα!του Θωμά δεν ήταν χτες;;; Γιορτάζωωωωωω)
Ο καθένας με τα ελαττώματά του, για αυτό λοιπόν κι εμένα μου αρέσουν οι γραφές που κινούνται σε ελάσσονα στην μουσική των λόγων...
Γι αυτό με γοητεύουν τρυφερόπικρα κείμενα όπως αυτό εδώ.

Να μου είστε όλοι καλά, και κάποτε η άνοιξη να ανοίξει πύλες προς τα αληθινά θερμά καλοκαίρια. Πορτοκαλί σαν ήλιους και ζουμερά σαν πορτοκάλια.

onlysand said...

@ IGNIS-Φλογίτσα-...Θωμαΐτσα!!! χαχαχα
αχ, πάλι πολλή δουλειά μού βάζεις!...

πίνω (νεράκι, προς το παρόν...) στην υγειά σου! Και "στα αληθινά θερμά καλοκαίρια"!... αχχχ

(και στο τρυφερό σου γράμμα (οι κερασιές: α π ο θ έ ω σ η !) θ' απαντήσω το βραδάκι, τώρα φεύγω πάλι)


@ ERASER & VOUL-VOUL, επίσης υγειαίνετε μετά ...χαράς! :)

Γεια σας, Φυλλαράκια Φωτεινά! :)
Θα σας 'δω' το βραδάκι στο ...επόμενο ποστ με τις πεταλούδες ;)

onlysand said...

ΑΛΕΞ! :)

Θα τα πούμε στο μέλλον διεξοδικότερα (για το Καλό και το Κακό, την εύκολη επικράτηση του 2ου, κ.λπ.)

Μόνο τα τεχνικά τώρα, γιατί ΞΑΝΑφεύγω ...

- αχ, νοστάλγησα να κάθομαι και να γράφω ατελείωτα και να φτιάχνω ζωγραφιές και δωράκια για σας˙ δηλ. νοστάλγησα την γοητευτική …απραξία -

remove σημαίνει ‘διώξ’το!’ – γι’ αυτό, μάλλον, χάθηκαν... – τζιζζζ μακριά!

Λοιπόν: κλικ στα: customize -> add gadget -> BLOG LIST. Όταν ανοίξει: πάνω-πάνω, υπάρχουν τικαρισμένα τετραγωνάκια (αν θες, τα τσεκάρεις όλα για πλήρη παρουσίαση). Προσθέτεις όσα θέλεις και πατάς το εμφανιζόμενο SAVE. Στο τέλος, ΕΠΙΣΗΣ SAVE κάτω κάτω.
Όσο τα σώνεις, εμφανίζονται τα λινκς και (στο ‘παράθυρό’ τους, δεξιά) : rename = ΜΕΤΟΝΟΜΑΖΩ και delete ή remove (δεν θυμάμαι τώρα) = ΣΒΗΝΩ.

Τώρα, για τη σειρά, μπορείς: ή αλφαβητικά ή κατά το πιο πρόσφατο (πάνω πάνω, εκεί που τσεκάρεις τα τετραγωνάκια). Οι περισσότεροι διαλέγουμε αυτό το 2ο (βολεύει, γιατί βλέπεις ποιο καινούργιο 'ανέβηκε') – και άσε τα ‘σόρυ’ για τη ‘μη προβολή’ και λοιπές ευθιξίες (δεν είμαστε καλάαα…) ;Ρ

Υγείαινε κι εσύ, ευαίσθητο παιδί – Χαρά & Αρμονία :)