Sunday, July 26, 2009

72 ~ Ψαράκι στον ωκεανό

χαρισμένο στον Markos A, στην Voul-Voul και σε όλους
τους φίλους συν-κηπουρούς - επίσης: στους
ερήμην μου
συν-ταξιδιώτες ή/και περαστικούς



Μια φορά κι έναν καιρό, ήταν ένα ψάρι στον ωκεανό.
Είπε το ψάρι στον ωκεανό: "Δεν μπορείς να δεις τα δάκρυά μου, γιατί είμαι μέσα στο νερό."
Ο ωκεανός απάντησε στο ψάρι: "Νιώθω τα δάκρυά σου, γιατί βρίσκεσαι μέσα στην καρδιά μου."

Δεν είμαι ούτε ψάρι, ούτε ωκεανός - όμως νιώθω τον πόνο σου όταν κλαις.

Είπε το ψάρι στον ωκεανό: "Είμαι εδώ, δεν θα σ' αφήσω, γιατί χωρίς εσένα θα πεθάνω."
Ο ωκεανός απάντησε στο ψάρι: "Χωρίς εσένα, η ύπαρξή μου δεν θα είχε νόημα."

Δεν είμαι ούτε ψάρι, ούτε ωκεανός - όμως δεν θα σ' αφήσω γιατί σ' αγαπάω.



Είπε το ψάρι στον ωκεανό: "Χωρίς ψάρια, δεν υπάρχει τίποτα στον ωκεανό."
Ο ωκεανός απάντησε στο ψάρι: "Χωρίς εσάς, δεν υπάρχει τίποτα στη ζωή μου."
Το ψάρι στον ωκεανό: "Λοιπόν, ...πόσα ψάρια γνώρισες πριν από μένα;"
Και ο ωκεανός στο ψάρι: "Δεν είσαι βέβαια το πρώτο ψάρι που γνώρισα, αλλά θα είσαι πάντα το πρώτο στην καρδιά μου."

Λέει το ψάρι στον ωκεανό: "Γιατί είμαι εγώ που κάνω πάντα τις ερωτήσεις;"
Και απαντά ο ωκεανός στο ψάρι: "Γιατί μ' αρέσει να μ' έχεις στη σκέψη σου."

- Δεν είμαι ούτε ψάρι, ούτε ωκεανός - αλλά να ξέρεις πως βρίσκεσαι πάντα στη σκέψη μου.
- Αν ήμουνα ψάρι και ήσουνα ωκεανός, θα μ' άφηνες να κολυμπάω στην καρδιά σου;
- Αν είμαι εγώ ο ωκεανός κι εσύ είσαι το ψάρι, θα είσαι πάντα το μοναδικό στην καρδιά μου.

18 comments:

fyllo said...

Νανά, σ' ευχαριστώ πολύ για όλα τα υπέροχα κείμενα, τις φωτο και τις πληροφορίες που τόσο απλόχερα μας χαρίζεις - να είσαι πάντα καλά, "ψαράκι" μας αγαπημένο! :)

Όμορφες διακοπές εύχομαι σε όλους τους εκλεκτούς φίλους συν-ταξιδιώτες
Φεύγω κι εγώ αυτή τη βδομάδα, θα τα ξαναπούμε τέλος Αυγούστου!

Χαρείτε το καλοκαίρι με κάθε τρόπο! :)

onlysand said...

FYLLαράκι! :)

μάλλον δεν σε πρόλαβα (λείπω κι εγώ συνέχεια κι ανοίγω τον η/υ μία στο τόσο!...)

όμορφα να περάσεις τις διακοπές σου, αξέχαστες να σου μείνουν (τουλάχιστον ως τις ...επόμενες!) - να γεμίσουν οι μπαταρίες σου για το επερχόμενο ...αναπόφευκτο (τον χειμώνα εννοώ ;)

Χαρές και θάλασσες σε όλους - κι από αύριο, έναν μοναδικό Αύγουστο! :)

the_return said...

Καλό μήνα εύχομαι σε όλους τους φίλους του μπλογκ.

Ωραίες εφορμήσεις βλέπω Νανά μου, σε ένα είδος γραφής που δεν μας είχες συνηθίσει και εύχομαι καλή και δημιουργική συνέχεια επ' αυτού!

Αν και.. με τη ζέστη ποιος έχει όρεξη να γράφει κλπ.

onlysand said...

Έτσι είναι, my RETURN ;)

όσο και να μας τριγυρίζουν σκέψεις και ιδέες, μας απορροφά η μεγάλη χοάνη του (μικρού) θέρους.
Εξ ου και οι θαλασσινές 'εφορμήσεις' χαχα
(για συνέχεια δεν υπόσχομαι - ε, ντρέπεσαι να χαίρεσαι για πολύ, εδώ που τα λέμε - επίμονα επανέρχονται τα ...σκοτεινά 'οικεία')

απέναντι στις ...ξεμυαλισμένες δικαιολογίες μου, φαντάζομαι, η ιερόσυλη, τον Σαίξπηρ π.χ. να ιδρώνει μέσα στις βαριές ελισαβετιανές φορεσιές του - ασχέτως εποχής...
Άλλοι καιροί ;)

Καλό μήνα σε σένα και σε όλους τους φίλους :)

meril said...

Καλημέρα Νανά
Καλημέρα σ' όλους
Καλημέρες ιδιαίτερες στον Άλεξ και Χρόνια του Πολλά

Τρυφερή αφήνεις μιαν ανάσα -όχι ελπίδας(πως δεν αγαπώ αυτή τη λέξη...)μα πίστης(το ψαράκι κι ο ωκεανός) και χαρούμενης προσδοκίας
για το καλό αύριο κι ένα νοιάξιμο αγάπης

"σου στέλνω μαντηλάκι άρωμα
με την ανάσα που σου λείπει
αστέρια θάλασσες να πέφτουν
μες στον ύπνο σου
- μίλια μακριά από την ξεραμένη λύπη -
κι εσύ να κολυμπάς προσηλωμένα
στον ουρανό του ονείρου σου αντάρτης"

onlysand said...

Καλημέρα, MERILou :)

στα πλαίσια του εφικτού (ψαράκι στον ωκεανό) – οι απόλυτες βεβαιότητες και τα ‘for ever’ μάς έχουν εγκαταλείψει μαζί με την πρώτη αθωότητα...
όσο για τη χαρούμενη προσδοκία (στον Άλεξ) – χαίρομαι που κι εσύ δεν αγαπάς τη λέξη ‘ελπίδα’ – το γνωστό: συν Αθηνά (όχι εμένα) και χείρα κίνει ;)
η τρυφερότητα, δική σου

Μου έφερες τώρα συνειρμικά μια σχετική ρήση τού Φλωμπέρ – θα την ‘κρεμάσω’ προσεχώς στην ‘άμμο 3’ ;)

Σ’ ευχαριστώ, Αισθαντική
ένα ακόμη ‘καλό αύριο’ να σου ευχηθώ – ο χρόνος σαν νεράκι...

Καλό Σ/Κ και στους 'εναπομείναντες'! :)

the_return said...

Καλησπέρα σε όλους, και να ευχηθώ και εγώ στους εορτάζοντες και τον αγαπητό Άλεξ χρόνια πολλά.

Καταπληκτικό ποίημα το "Υποδύομαι προτεραιότητες", Νανά μου, έχει και αυτό όλα τα γνωρίσματα της οργανωμένης συνειρμικότητας και της απρόβλεπτης γεννήτριας εννοιών και παραστάσεων σε ανύποπτο ποιητικό χρόνο, όπως μας έχει συνηθίσει.

Δεν θέλω να το αγγίξω θεματολογικά, επειδή νοιώθω πώς για ένα σύντομο σχόλιο όπως αυτό εδώ, οι επάλληλες θεματολογίες που ξεφυτρώνουν από τους στίχους όπως τα κύματα μέσα από τα κύματα, λειτουργούν αποτρεπτικά για έναν βιαστικό (λόγω ακαταλληλότητας του θέρους) σχολιαστή.

Απλά να σημειώσω ότι παρακολουθώ πάντα με ιδιαίτερη σπουδή τις στιγμές της ποιητικής ακμής σου, ακμή που εύχομαι να συνεχιστεί για πάντα.

Και το ποίημα εδώ είναι επίσης πολύ ωραίο, -- καλό βράδυ σε όλους!

onlysand said...

My RETURN :)

παρά την ..."ακαταλληλότητα του θέρους" χαχα,
να επισημάνω και πάλι, ότι συλλαμβάνεις πάντα καίρια και εκφράζεις τα 'παρασκήνια' των φληναφημάτων μου σε βαθμό κατά πολύ ανώτερο της σύλληψής των

και να σε ευχαριστήσω επομένως, γιατί έχεις γίνει ο προσωπικός μου κριτικός - τιμητική πολυτέλεια!...


Καλή εβδομάδα σε όλους - και στους παραθεριστές! με τη ...ζήλεια μας ;)

eraser said...

Νανά! σταμάτα να με... ζηλεύεις, επέστρεψα!... ;(

και το χειρότερο: δεν έχει άλλη, την έφαγα όλη! αυτή ήταν η άδεια και πάει...

Ανάμεσα στα θαύματα (θα μου πάρει μέρες ή/και βδομάδες να τα απολαύσω λεπτομερώς), δικά σου και των φίλων, χωρά και μια δική μου σημείωση (αντιγραφή);

"το χειμώνα είσαι το καταφύγιό μου στη θύελλα και τη βροχή, το ουράνιο τόξο
όταν η ζωή ξεφτίζει, είσαι το ηλιοτρόπιο
όταν χάνω το δρόμο μου, είσαι ο οδηγός μου
στον φουρτουνιασμένο ωκεανό, το κύμα που θα με σηκώσει να σωθώ
όταν κλονίζεται η αυτοπεποίθησή μου, είσαι το χέρι που θα με ενθαρρύνει
και επειδή θέλω να γίνω καλύτερος άνθρωπος
είσαι η έμπνευσή μου." Gr. King

στο χαρίζω Νανά
θυμίζοντάς σου το "Λιωμένο Παγωτό" (όπως βλέπω δεν το ανέβασες ακόμα...;)

και καλημερίζοντας τους εκλεκτούς συν-κηπουρούς ;)

onlysand said...

ERASER :)

καλωσήρθες!
μην στενοχωριέσαι, έχει και του χρόνου ...καλοκαίρι!... ;)
βρήκες δροσιές, πάντως - δεν έχεις παράπονο... ;Ρ

στον φουρτουνιασμένο ωκεανό, δεν είμαι κι εγώ παρά ένα ψαράκι – κολυμπώντας συνήθως κόντρα στο ρεύμα˙ γι’ αυτό και ...αγνοούμαι (ΚΑΙ με τις δύο έννοιες)

σ' ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια (τού Gr. King!?)

το 'παγωτό' ...λυώνει σε λίγο για χάρη σου! ;)

eraser said...

Να'σαι καλά, βρε Νανά!

έχουμε ξεσηκωθεί όλοι στο γραφείο :)

"κάποιος κοιτάει την ώρα..."
σε λίγο φεύγουμεεε!!!

Σ' ευχαριστώ εκ μέρους όλων των συναδέλφων!

Και τις ευχές μου στον Άλεξ, Χρόνια Πολλά και Καλά!

Γεια χαρά σε όλους !!!

eraser said...

Νανά, θέλω να σου πω ότι στην "Άμμο 3" έχεις γράψει άλλο ένα αριστούργημα, που δένει παρεμπιπτόντως, εξαιρετικά με τα Διάφανα Κρίνα: καταπληκτικά και τα δύο!

και ξαφνικά, προέκυψε... τριημεράκι ;)

Χρόνια πολλά στους εορτάζοντες
ωραία συνέχεια καλοκαιριού σε όλους τους φίλους συν-κηπουρούς !

the_return said...

Έτσι πέρασα να πω μια καλημέρα.

Μου φαίνεται πως αυτές τις ημέρες οι μόνοι που μείναν στην Αθήνα είναι οι διαρρήκτες και οι ...ποιητές.

Και καλά, οι πρώτοι αντιμετωπίζονται, μικρό το κακό. Οι δεύτεροι όμως, μπα, δεν νομίζω.

Καλημέρα Νανά μου, είμαστε το μοναδικό αυτοϊάσιμο κακό της οικουμένης :)

onlysand said...

ERASER! ;)

είδες;! γι' αυτό υπάρχει το "ποτέ μη λες ποτέ"! ;)

κι εμάς που μείναμε να ...ζηλεύουμε, πάντως, μας κάνει τη χάρη το αεράκι να σφυρίζει σαν να είμαστε ...στη μέση του πελάγους!...

(χρωστάς χάρη στον Ριτέρν, που με ξεσήκωσε απ' το μαγείρεμα για την παραλία τού ...'κήπου'! ;)

onlysand said...

My RETURN :)))

να'σαι καλά για το 'γέλιο της ημέρας' που μας χάρισες!

ώστε έτσι; οι διαρρήκτες ...αντιμετωπίζονται;!;!;!
έλα και πες το στη γειτόνισσά μου!...;)

χαχαχα!!!

αλλά ΚΑΙ από τους ...ποιητές θα επιβιώσουμε! τι κάνουμε κάθε μέρα; ;Ρ

ως ελάχιστος κόκκος από το ..."αυτοϊάσιμο κακό τής οικουμένης", χαρίζω σε απαξάπαντες το βιντεάκι τής 'ζωογόνου' Celia Cruz, που βρέθηκε τυχαία στον 'πεζό'δρομό μου:

http://www.youtube.com/watch?v=aiye4ruiAPc

Έρρωσθε και ευδαιμονείτε, (που λέει κι ένας παλιός γνωστός μου...;)

Καλημέρες ...'τρανταχτές'! :)))

the_return said...

Αντιμετωπίζονται, Νανά μου, αντιμετωπίζονται, με φλητ.
Είναι απλό, στέκεσαι στην πόρτα και περιμένεις. Μολις σκάσει μύτη ο πρώτος, φλητ! τον ψεκάζεις, και αυτό ήταν.

Μετά κάθεσαι και περιμένεις τον δεύτερο.

Για όλα τα πράγματα υπάρχει η λύση.

Χαιρετώ, τα λέμε, φιλιά!

akb8862 said...

Ουυυφ, μόλις ήρθα & γω! Μιας & το ρολόι στον Η/Υ δείχνει κάπου:13.15 ,θα πω :"καλησπέρα σε όλους".

Νανά ,ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΛΥ για το υπέροχο ποίημα. Ναι η αλήθεια είναι ότι στάθηκα & γω πολύ σε κείνους τους στίχους που τονίζει η Μέριλ. Μου άρεσαν ιδιαίτερα.Αλλά και κείνο το :

"Πιάνω και δένω τον αχό
στης λησμονιάς το άτι
και στο κλωνί του φεγγαριού
χάντρα κωνσταντινάτη
στο γύρισμα των εποχών
να μη σε πιάνει μάτι. "

το είχα ιδιαίτερη ανάγκη. Ξόρκισες το κακό μάτι που με κυνηγά...Ελπίζω να χει πια κουραστεί. Χα χα! Αλλιώς θα το κουράσω εγώ.

Ευχαριστώ όλους τους/τις φίλους/ες για τις ευχές τους ειλικρινά & εύχομαι ο,τι καλύτερο ποθούν με όλη μου την καρδιά.

Δεν ξέρω εσείς τι κάνετε,αλλά εγώ βαριέμαι πολυ ακόμη να ανοίξω τα "μπλογκια"& θα προηγηθεί και λίφτιγκ μάλλον πριν τα ανοίξω. Σημασία έχει πως πέρασα πολύ καλά. Το ίδιο ελπιζω & για σας & όσοι συνεχίζετε διακοπές πολύ καλά κάνετε.

Σας ευχαριστώ & πάλι όλους/ες.

onlysand said...

ΑΛΕΞάκι, καλωσόρισες! :)

Χρόνια πολλά και 'δια ζώσης' !

αυτό το "ουφ" στην αρχή, με ανησύχησε - αφού όμως "πέρασες πολύ καλά", όλα τ' άλλα περισσεύουν! Η ευτυχία είναι πάντα ...της στιγμής (φρέσκια, δηλ.!;)

οι διακοπές συνεχίζονται, όπως λες,
είτε λείπουμε (ΚΑΙ απ' τον εαυτό μας - κι άντε να μας μαζέψει!;) είτε όχι, η διάθεση είναι ακόμη ...'μακριά'

Να περνάς πολύ όμορφα :)

καλό μεσημέρι σε όλους!!!