Monday, July 13, 2009

74 ~ Φύλλα και Λουλούδια

από Markos A

Tα φύλλα τού δέντρου είναι πάντα πολύ ωραία
το ίδιο κι ο κορμός και το ξύλο του˙
αν όμως δεν ποτιστεί σωστά η ρίζα
δεν θα βγάλει ποτέ πολλά λουλούδια ή φρούτα.

Αλλά μπορεί να είμαι ένας απ’ αυτούς που δε νοιάζεται
να έχει δέντρα με καρπούς και λουλούδια ανθισμένα˙
τα φύλλα για την απαλότητα και ο φλοιός για την τραχύτητα,
τα φύλλα και ο φλοιός μπορεί να είναι αρκετά για το δέντρο.

Μερικά γιγαντιαία δέντρα έχουν τόσο μικρά ανθάκια
μπορεί κάλλιστα να μην ανθίζουν καθόλου˙
τελευταία καταφεύγω στη φτέρη
τώρα έχουν σειρά οι λειχήνες.

Προκαλώ τους ανθρώπους να πουν εν συντομία
ποιο είναι ωραιότερο, το λουλούδι ή το φύλλο˙
δεν έχουν το σθένος να μου πουν:
τα φύλλα τη νύχτα και τα λουλούδια την ημέρα.

Φύλλα και κορμός, φύλλα και φλοιός,
ν’ ακουμπώ και ν’ αφουγκράζομαι στο σκοτάδι˙
τα πέταλα μπορεί να τα αναζητούσα κάποτε
τα φύλλα όμως είναι όλη μα όλη η σκοτεινή μου διάθεση.

Ρόμπερτ Φροστ (1874 - 1963)

16 comments:

markos A said...

Καλημέρα Νανά

Εξαιρετικές οι φωτογραφίες που διάλεξες, ταιριάζουν υπέροχα με το ποιημα που σου έστειλα
Όσο κι αν δεν... εκθειάζει τα λουλούδια, θεώρησα πως πάει πολύ με την "ατμόσφαιρα" του "Κήπου" :)

Καλή εβδομάδα και ωραία συνέχεια στο καλοκαίρι όλων!

meril said...

Καλό απόγευμα
στα δροσερά φυλλώματα που έφερεν ο Μάρκος
.....................................

onlysand said...

MARKOS A :)

έχεις δίκιο, ταιριάζει πολύ στον 'κήπο' μας - δεν το γνώριζα το ποίημα αυτό - αγαπώ κι εγώ τα 'βαθύσκιωτα', πολύ, τα "δροσερά φυλλώματα", όπως λέει και η Merilou*.
όχι όμως ...εις βάρος των λουλουδιών ;)

*άλλη μια καλησπέρα χρωματιστή και σε σένα, δεινή Παραμυθού (αφηγήτρια!)

όπως και σε όλους τους αγαπητούς συν-κηπουρούς

από την άρτι αφιχθείσα, με το μυαλό ακόμη ...μακριά... ;)

μυρωμένο βραδάκι σάς εύχομαι :)

the_return said...

Σε καλωσορίζω και από εδώ Νανά μου,πίσω στα blogs σου - οάσεις δημιουργικότητας και ποιότητας στο διαδίκτυο.

Εύχομαι, και ανανεωμένη όπως θα είσαι από τις διακοπές, να συνεχίζεις πάντα να μας προσφέρεις την απογειωμένη ποίησή σου και εν γένει την καλαισθησία σου με όποιον τρόπο και αν αυτή εκφράζεται (και εν μέσω θέρους και επερχομένου καύσωνος!).

Πολύ καλή η επιλογή του Μάρκου, ο Robert Frost είναι ένας εξαιρετικός ποιητής.

fyllo said...

Νανά μου, είμαι πνιγμένη στη δουλειά (λίγο πριν απ' την πολυπόθητη άδεια! δε θα φύγω για πολύ, όμως θα ξεκουραστώ!) και μόνο τα Σα/Κύριακα αντιγράφω τα κείμενά σου και τα παίρνω σπίτι για διάβασμα, είσαι καταπληκτική και δε λέω κάτι πρωτότυπο.

Όλα υπέροχα και θαυμάσια (τα λέει τόσο ουσιαστικά ο Ριτέρν και για την "Άμμο3" και για τον "Κήπο" μας!), να είστε καλά, φίλτατοι συν-κηπουροί

και να περνάτε ένα εξαιρετικό καλοκαίρι, από κάθε άποψη! :)

onlysand said...

My RETURN :)

ευχαριστώ σε, Ποιητή

(άσχετο αν σε βρίσκω μεροληπτικά ...υπερβολικό ;)

επέρχεται καύσων;!... να ανησυχήσω, λοιπόν - ή καλύτερα ...να αποδράσω ;)

Υ/γ. Να αναμένομεν, λοιπόν, τον "Αγαμέμνονα" ΚΑΙ τυπωμένο;...!
Με ανυπομονησία!

onlysand said...

FYLLαράκι :)

κι εσένα να ευχαριστήσω (που με τιμάς με τα Σ/Κ σου!)

"εξαιρετικό καλοκαίρι" να σου ευχηθώ με τη σειρά μου - και προπαντός ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ σε πελάγη ευτυχισμένης αρμονίας :)

κοίτα να είσαι καλά!

the_return said...

Ναι, κάποια στιγμή θα εκδοθεί και αυτός, Νανά μου.
Ήδη είναι οχτώ ποιητικές ενότητες έτοιμες, και πέντε εν εξελίξει, οι "Τρώες" όπως ξέρεις ήδη έχουν εκδοθεί, δύο ακόμη ενότητες πρόκειται να εκδοθούν, και οι υπόλοιπες με τη ...σειρά, καλώς εχόντων των πραγμάτων, των κάπως "αναρχουμένων" σε αυτές τις διαδικασίες εν Ελλάδι.

ΥΓ. Καθόλου μεροληπτικός, είσαι "περίπτωση" στο διαδίκτυο, ξέρω τι λέω.

voul-voul said...

Πολύ όμορφο το ποίημα που διάλεξε ο Μάρκος, κι εγώ πιστεύω πως ταιριάζει στον "Κήπο" μας :)

Νανά μου, υπέροχο και συγκινητικό το ποίημά σου στην "Άμμο"!
"σαν στιγμιαίο φύσημα τα χρόνια... θέα απ' τους εξώστες της ψυχής..."
και το κορίτσι, εσύ, με τα πολύχρωμα μπαλόνια στο βυθό... "θαλασσινό νερό να μη σου λείψει..."
- ό,τι πιο αγαπημένο σου!... ;)

Βραδάκι δροσερό σε όλους τους εκλεκτούς συν-κηπουρούς :)

onlysand said...

@ My RETURN :)

οκτώ + πέντε... + δύο = δεκαπέντε !

αυτό κι αν είναι ...'περίπτωση' ! ;)

Φτου να μη βασκαθείς, παιδί μου!
πάντα τέτοια ! :)


@ Βραδάκι δροσερό και σε σένα, Βουλίτσα :)

σ' ευχαριστώ ! :)

akb8862 said...

Πολλές ευχές για καλό και όμορφο καλοκαίρι σε όλους & στην οικοδέσποινα μας.

onlysand said...

ΑΛΕΞ !!! :)

Πού ήσουνα, πού χάθηκες
και τώρα πάλι φεύγεις;

Όμορφο καλοκαίρι να έχεις! :)

και ξέρεις τι σε ...περιμένει στις 8.8., ε;... ;)

akb8862 said...

Dolce far niente! Αυτό προσπαθώ να κάνω & να ξεκουράααζομαι,Νανά. Έχω γενικώς πρόβλημα & με τον Η/Υ εδώ & καιρό & με το λαπτοπ. Απόψε θα ρθει ένας φίλος ειδικός να τα περιλάβει & τα δυο.

Ναι, ξέρω τι θα συμβεί στις 8-8-09. Μου είπες. Τότε θα λείπω. Σε περίπτωση που εκεί που θα μαι θα πιάνει κλόπυ ασύρματα το λαπτοπ θα μπω για τα δέοντα. Αλλιώς θα το αναζητήσω κατά την επάνοδο. Δεν το ξεχνώ.

Από βδομάδα,λέω να φύγω. Ίδωμεν, καθότι το περασμένο καλοκαίρι μού μαθε να τα αφήνω όλα στην τύχη & όπως έρθουν. Η θάλασσα έτσι κι αλλιώς είναι πάντα εκεί & με πρόγραμμα & χωρίς πρόγραμμα ( ακόμη καλύτερα!).

Να στε όλοι καλά ,αν δεν τα πούμε ξανά & τις ευχαριστίες μου από τώρα ,Νανά. Ελπίζω να τα καταφέρω να "μπω" στις 8 Αυγ.

Την καλημέρα μου !

voul-voul said...

Καλώσ' τον Άλεξ !
Μήνες είχαμε να σ' ακούσουμε!... :)

Καλό καλοκαίρι κι από μένα! Να περάσεις πολύ όμορφα!

Για μια καλησπέρα πέρασα...
Νανά μου σε σένα και σε όλους τους φίλους συν-κηπουρούς, ένα υπέροχο δροσερό Σα/Κυ! :)

onlysand said...

ΑΛΕΞ :)

δεν έγινε και τίποτα ...κοσμογονικό αν δεν το δεις στην ώρα του! Εγώ απλώς στο θύμισα, επειδή το 'συζητήσαμε' πριν απ' την άνοιξη...

ααα! "Dolce far niente!" - ούτε συζήτηση! ;)

ελπίζω να διορθώσεις και τους η/υ σου και να φύγεις ήσυχος και απερίσπαστος για ΤΕΛΕΙΕΣ διακοπές! :)


@ Καλησπέρα - Καλημέρα, πια, Βουλίτσα ...δροσοφόρε! :)

akb8862 said...

voul-voul !Χαίρομαι και εγώ που σε διαβάζω. Με μεγάλη & ιδιαίτερη εκτίμηση σού εύχομαι καλό και δροσερό...καλοκαίρι,γιατί για να ζεσταινόμαστε εμείς εδώ...φαντάζομαι πιο νότια από μας τι θα γίνεται!

Νανά μου,ναι! "Dolce far niente!" - ούτε συζήτηση!" και καρακαταniente! Τώρα να διαβάσω & κανένα βιβλίο,αυτό δεν βλάπτει,θέλω να πιστεύω.

Ο Η/Υ ύστερα από τέσσερις ώρες μπαίλντισμα & λούσιμο στον ιδρώτα ( φορμάτ κλπ & επανεγκατάσταση των πάντων...) έγινε ολοκαίνουργιος! Να ναι καλά ο φίλος. Το λάπτοπ ( που δεν πρόλαβα να το χαρώ,διότι όλο μου το παίρναν τα παιδιά!) θέλει σέρβις στην εταιρία...ευτυχώς υπάρχει το λάπτοπ της κόρης! Αν πιάνω & κλόπυ ασύρματα ,ε τότε το "αλκοολίκι" στο άυλο θα συνεχιστεί...

Τεσπα. Ιδωμεν! Τα λέμε σίγουρα από φθινόπωρο. Από Δευτέρα πρωί σας χαιρετώ. Να στε καλά. Πολλές ευχές σε όλους-ες.